Subject: FW: Tervisekaitsenõuded haridusasutustele
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jan 2025 14:07:46 +0200

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 17, 2025 1:16 PM
To: Helen Varres - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tervisekaitsenõuded haridusasutustele
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Leidsin lõpuks Rahvatervishoiu seaduse eelnõu üles, võibolla ei leidnud
varem seetõttu, et ei osanud oodata, et tegemist on päris vana eelnõuga,
st õigusakti muutmisega on tegeletud juba 2017. aastast alates. Kas saan
õigesti aru, et eraldi haridusasutuste tervisekaitsenõuete õigusakti ei
tule, vaid kõik tervisekaitsenõuded lasteasutustele lähevad ühte akti
kokku? Leidsin ka kavandi, aga see eriti infot ei anna selle kohta mis
konkreetselt muutumas on, kavandi näol oli tegemist pelga paragrahvide
pealkirjade loeteluga. Kas see ikkan läheb hea õigusloome tavaga kokku, et
on otsustatud, et 9 kuu pärast jõustub õigusakt, mis asutustele (muutunud)
nõuded kehtestab, samas ei ole muudatuste sisu neile asutustele
kättesaadav, kes peavad seda täitma hakkama?

Lugupidamisega,

Krista Silbaum

Tööohutuskonsultant ja koolitaja, sh mitme haridusasututuse lepinguline
töökeskkonnaspetsialist

Tel: (+372) 58 4444 58

RA Koolitused OÜ

Väike-Paala 1

Tallinn 11415

Harjumaa

From: Helen Varres - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: 10. jaanuar 2025 09:08
To: Krista Silbaum <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tervisekaitsenõuded haridusasutustele

Lugupeetud Krista Silbaum

Muudatus on seotud uue rahvatervishoiu seaduse jõustumisega 1. septembril
2025, mis on avaldatud Riigi Teatajas. Seaduse jõustumise ajaks
uuendatakse kõik senise rahvatervise seaduse alusel kehtestatud määrused,
kuna vana seaduse kehtetuks muutumine toob kaasa ka rakendusaktide
kehtivuse lõppemise.

Rahvatervishoiu seadus võeti vastu 2024. aasta lõpus ja hetkel töötame
rakendusaktide eelnõudega. Enamik neist jõuab ametlikule
kooskõlastusringile 2025. aasta esimeses kvartalis. Kõik uute
rakendusaktide kavandid olid lisatud ka seaduse eelnõu juurde, mida saab
soovi korral vaadata Riigikogu kodulehelt, otsides rahvatervishoiu seaduse
eelnõu.

Ametliku kooskõlastusringi käigus on kõikidel osapooltel võimalus oma
arvamust avaldada. Kui mõne määruse osas on juba praegu konkreetseid
murekohti, palume neist teada anda e-posti aadressil [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Helen Varres
Tervishoiu kvaliteedipoliitika juht
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
 <https://www.sm.ee/> www.sm.ee

From: Krista Silbaum <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 8, 2025 10:01 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Tervisekaitsenõuded haridusasutustele
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Sain Riigi Teataja automaatteavitussüsteemi kaudu info, et alates
augustist 2025 kaotavad kehtivuse mitmed tervisekaitsenõuetega seotud
õigusaktid. Kahjuks ei leia kusagilt infot selle kohta, millised
õigusaktid hakkavad kehtima siis, kui senised kehtivuse lõpetavad.
Vastavat infot ei leidnud ka meediast ega Terviseameti kodulehelt. Palun
andke teada, kust leian alates augustist jõustuvad õigusaktid?

Krista Silbaum

Tööohutuskonsultant ja koolitaja, sh mitme haridusasututuse lepinguline
töökeskkonnaspetsialist

Tel: (+372) 58 4444 58

RA Koolitused OÜ

Väike-Paala 1

Tallinn 11415

Harjumaa